YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Thursday 15 August 2013

Betapa Dayus dan Bangangnya Jantan Bernama Lelaki Ini!

Hai uolls and Assalammualaikum.

a few days ago, negara digemparkan dengan video seorang lelaki yang dengan gagah perkasa nya membelasah isterinya di dalam lift. homaigooood. tatkala tgk video neh, segera mulot aku maki dia lelaju. typical malay! lame me! ye masa tuh emosi teramat kate nya kan. tapi tuh la kenyataan nyer. apa kejadah nya membelasah isteri sendiri sampai macam tuh sekali. macam takda iman lagak dia. gile hell sungguh. seorang suami yang sepatot nya menjadi pelindung kepada isteri dan anak2, menjadi manusia yg harus di hindari, takoti, i really can feel her feelings. pity her! menjadi mangsa kerakusan jantan - jantan puaka. after this, let her have a new life; and lepaskan lah wife dia. dayos sungguh sebagai lelaki membedal bini. kalau aku jadik bini dia, obviously aku mintak cerai. malu kot semelaya taw kisah kau kena belasah dalam lift. at the end of the video siap kena terajang depan pintu lift plak tuh. eeeeee. what kind of husband lah mamat tuh. betol kita tak taw apa masalah deme. tapi tuh la, at least berpikir lah secara waras.

Dalam Islam sendiri banyak menggariskan panduan2 yang harus dipatohi bila marah, keciwa, teruja ke apa ker kn. nk nk dalam kes gini, bila serabot mungkin tak perlu lah nak lepaskan dekat anak bini. it is so dem stupid! yes! a good wife aku tak nafikan, akan bgik peluang balik dekat laki dia. maafkan. and terima balik dat husband dalam kehidupan mereka. but pls, if she really have brain. she wont accept him. NEVER!

Kaki pukul, takkan berubah menjadi orang yang tak mungkin angkat tangan dengan wife and anak2 lagik. once he have done those things, obviously tendency to repeat the same thing sgt besar. entah-entah dekat rumah lgik terok kan. who knows. ape - ape pon uolsss. beringat lepas nie. nk bergaduh ker. nk bertumbuk ker. nk kissing ker laki bini buat di rumah. bincang leklok. gunakan pelbagai saluran yang betol. dont ever do it at public. and paling penting depan anak2. kalau tak lepas nie, segera pelbagai video by cctv ditayang, and di canang sana sini, and interfere dari pihak luar pon segera muncol.

Apa - apa pon kita doakan yang terbaik jerk lah untuk mangsa kejadian. Semoga tabah menghadapi, gigih dan lebih bersabar. Sesungguh nya kami hanya mampooo menitipkan doa, dan kata - kata peransang. The healing power, hanya ada pada uolls yang terlibat jerk. Pada mereka - mereka yang mengalami naseb yang sama dengan si mangsa. Cariklah ruang dan peluang untuk menyanyangi diri anda sendiri. Sayang biar bertempat! Jangan jadik hamba kaseh sayang. kerana syang uolls sanggup gadaikan maruah diri, tubuh badan sendiri, integriti diri sendiri. Currently dekat Malaysia itself, byk being provide NGOs yang sedia membantu, badan-badan kerajaan yang kita boleh mengadu domba. 

Know your rights! Know your Limits! 

Jangan kerana sayang, kita pejamkan mata untuk insan yang tidak reti menghargai. As a woman, in Islam itself, kita boleh mintak cerai. fasakh. jangan kerana janji Allah SWT, syurga  itu, kamu bataskan kehidupan kamu, dengan hidup dalam ketakotan, kepasrahan, keredhaan, dengan mendiamkan diri. dan rela dimaki, dihina, dicaci, dan di sepak terajang oleh insan bergelar suami. Sesungguhnya kita sendiri ada hak - hak sebagai isteri.

"Wanita Dijadiakan dari tulang rusuk lelaki yang paling atas. Bukan dari kepalanya untuk dijunjung. Bukan pula dari kakinya, untuk dijadikan pengalas. Tetapi dari sisinya yang dekat dengan hati untuk dicintai, disayangi dan dilindungi."

Renung - renungkan dan selamat beramal!




Till then uolls,

No comments:

Post a Comment